Servo motorların tamir edilme sürecinden önce ilk olarak sizlere kısaca Servo Motorlar hakkında ufak bilgiler aktaralım. Servo motorlar robot teknolojisin de en çok kullanılan motor türüdür. Amaçları mekanizmaların işeyiş hatalarını bularak düzelmelerine yardımıcı olmaktır. Otomatik olarak çalışan aygıtlardır. Bu denli yararlı aygıtların tüm mekanizma ve düzeneklerde olduğu gibi bozulmaları her an muhtemeldir. Servo motorlar tamir edilirken öncelikli olarak tüm tamir süreçlerinde olduğu gibi görsel ve fiziksel temasta bulunularak arıza hakkında bilgi edinilmektedir. Arızalar dış gövdesinde olabileceği gibi iç aksamında soketlerde ve pinlerinde de olabilme ihitimali vardır. Servo motor tamirlerinde en önemlisi dinamik testlerdir. Dinamik testler, dinamik test makinesine bağlanarak mekanik ve magnetik yönden herhangi bir kayıp olup olmadığını gösterir. Daha sonrasında motorun sargılarında, statör manyetik ve rotor manyetik alanlarında güç kaybının olup olmadığını anlamak için rejeneratif elektriksel testlere tabi tutulur. Bu işleme tabi tutulan servo motor mekanik kodlarını işaretlemek için enkoder ve gövde kodları elde edilip servo motorun içi açılarak rotor ve statörün tamiratları yapılır. Ardından balans makinesine bağlanarak milde salgı olup olmadığını ve mil üzerindeki mekaniksel sorunların olup olmadığını tespit ederler.

Motor bu işlemleri gördükten sonra rulman yatakları sökülür ve ölçüleri alınır, deforme olduğu durumda mekanik işlemlere tabi tutulur. Rotor milinde salgı durumu söz konusu ise balans yapılır. Statör de manyetik alan kaybı var ise mıknatıslara gerekli olan manyetik güçlendirme ve gerekli işlemler uygulanır. Sorun olmadığı durumda yeniden verniklenir ve fırınlanır. Servo motoru sökmeden önceki koduna göre toplamaya hazır hale getirilir. Daha sonrasında ise servo motor tek tek testlere tabi utulur yeniden. Bu testler; Elektriksel, manyetik alan ve dinamik yük testleridir. Motor etiket değerlerine uygun olan tork ve moment güçlerine sahip olup olmadığı tespit edilip resever’den gerekli sonuçlar gelirse tamir ve restorasyon işlemleri sonuçlanır. tüm bu işlemlerin sonunda motor dış bakımları olan renk ve fırınlama işlemlerinden geçer. Yeni bir motor görüntüsü verilerek sorunsuz bir şekilde teslim edilir.

KAPAT